Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) menyeru semua mahasiswa dan anak muda untuk turun beramai-ramai ke Stadium Bukit Jalil esok bagi menyatakan bantahan keras terhadap konsert Adam Lambert yang dijadual malam esok. Penganjuran konsert yang akan berlangsung di stadium Putra Bukit Jalil itu sememangnya menambahkan barah gejala sosial terutamanya di kalangan anak muda pada masa kini. GAMIS menyatakan kekesalan di atas kelulusan konsert ini yang ternyata bakal membawa kesan negatif kepada anak muda.


Ketua Penerangan Gamis, Mohd Yusof Hadhari berkata, 
mahasiswa dan anak muda perlu sedar konsert seperti itu bukan menguntungkan generasi kita malah akan menambahkan barah gejala sosial terutamanya di kalangan anak muda di negara ini. Saya hairan, sepatutnya pihak kerajaan perlu sedar, jika bising mahasiswa turun melihat keadaan Pilihan Raya, katanya akan mengganggu pelajaran. Sepatutnya konsert seperti ini HARAM di bawa masuk, bukan sekadar mengganggu pelajaran, malah menggaggu seluruh anak muda, merosakkan generasi kini dan pasti merebak kepada generasi masa depan.

GAMIS sekali lagi menyeru semua mahasiswa dan anak muda untuk turun ke Stadium Bukit Jalil esok pada jam 6 petang. Semua di minta berpakaian berwarna putih tanda BANTAHAN.

“Memurnikan Gerakan, Memaknakan Mahasiswa”

Posted by SMM 14 October 2010

0 comments

Post a Comment

Subscribe here

'Kepada Cendekia Solidar' - Sajak A Samad Said Khas Buat SMM

Mahasiswa Bangkit !!!

Lagu Perjuangan

Perjuangan Mahasiswa

Program Mahasiswa

Program Mahasiswa

Twitter SMM

Suara Anda



Kolumnis

Followers