16 Jun, Kuala Lumpur- Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) bakal menganjurkan 'Himpunan Mahasiswa Selangor & Pelancaran Bakti Siswa Perdana Negeri Selangor 2011' pada hari Ahad, 19 Jun 2011.

Program tersebut yang merupakan usahasama antara PKPIM dengan kerjasama Yayasan Selangor (YS) dan Kolej Dar Al-Hikmah akan bermula pada jam 9.00 pagi hingga 5 petang bertempat di Dewan Konvensyen Kolej Dar Al-Hikmah, Kajang.

Menariknya pada himpunan ini bakal dihadiri oleh Menteri Besar Selangor Y.A.B. Tan Sri Dato' Seri Abd Khalid Bin Ibrahim dan Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor Y.B. Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Difahamkan Dato' Seri Anwar Ibrahim bakal menyampaikan ucaptama bertajuk 'Aspirasi Rakyat: Impian & Harapan Mahasiswa' pada jam 11 pagi.

Apa yang menarik pada himpunan kali ini, selain menfokuskan berkaitan keperihatinan kerajaan Selangor terhadap mahasiswa Selangor, turut sama dijemput kepada beberapa front aktivis mahasiswa negara untuk berkongsi idea dan pendapat.

Antara yang dijemput adalah Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM), Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS), Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden (KAMI), Kelab Rakan Siswa Islah Malaysia (KARISMA), Malaysia Youth and Students Democratic Movement (DEMA) dan Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan (MPPK).

Beberapa siri dialog dan persidangan bakal dianjurkan antaranya mengupas tajuk berkaitan 'Menyingkap Tabir Kebangkitan Mahasiswa' oleh YBhg Datuk Idris Jauzi, Mantan Presiden PKPIM dan 'Dokumen Harapan Baru: Aspirasi & Amanah Mahasiswa' oleh YDP MPMUM Saudara Mohd Syahid Zaini yang diganding bersama YDP MPP UITM Saudara Mohd Farid Zuhri Ismail.

Dalam program ini juga bakal oleh Sasterawan Negara Datuk A. Samad Said yang bakal menyampaikan puisi pada sebelah pagi.

Di akhir program ini satu majlis penyerahan 'Dokumen Harapan Baru' oleh mahasiswa kepada Tan Sri Khalid Ibrahim bakal diadakan bagi memberi peluang kepada mahasiswa menyampaikan terus pandangan mereka kepada kerajaan negeri.

Posted by SMM 16 June 2011

1 Responses to PKPIM anjur Himpunan Mahasiswa Selangor

  1. wmsif Says:
  2. huhu.... ni program Selangor,, kenapa gambar Anwar (sbg Penasihat Ekonomi) lagi UTAMA dari gambar Khalid (MB Selangor) ek?? kot2 dah junjung Anwar sbg PM kot??

     

Post a Comment

Subscribe here

'Kepada Cendekia Solidar' - Sajak A Samad Said Khas Buat SMM

Mahasiswa Bangkit !!!

Lagu Perjuangan

Perjuangan Mahasiswa

Program Mahasiswa

Program Mahasiswa

Twitter SMM

Suara Anda



Kolumnis

Followers